maandag 13 juli 2015

Beginner's guide to make-up: School Make-up Bag

☮✿★ᗷᑌᗷᗷᒪEGᑌᑌᗰᗰ✝☮✿★
Bron: Weheartit.com

Als make-updrager en liefhebber sta je vaak voor een belangrijke keuze: welke make-up wil ik  meenemen naar school? Het liefste zou ik al mijn make-up meenemen, zodat ik zeker weet dat ik alles heb dat ik nodig zou kunnen hebben, maar helaas heb ik daar absoluut geen ruimte voor in mijn tas. Vooral als je nog naar school fietst (ik ga heel lui met het openbaar vervoer), zal het genoeg keren voorkomen dat je volledig bezweet op school aankomt en halverwege de dag erachter komt dat al je make-up zich heeft verzameld op je kin. Super irritant natuurlijk en dan moet je het nog maar weer zien te fixen, allemaal voordat de bel gaat. 

Om de herstelwerkzaamheden wat soepeler te laten verlopen, is het slim om vooraf een make-uptasje (een etui werkt net zo goed) op te stellen. In deze post deel ik met jou wat volgens mij onmisbaar is in een goede make-up bag!

Het eerste wat bij mij linea recta in het tasje gaat, is de lippenstift die ik die dag draag. Er is naar mijn mening namelijk niets stommer dan van die half verdwenen lipstick en dat je dan alleen nog zo'n randje lipliner om  je mond hebt zitten. 

Het tweede product is een handcrème. Ik kan niet tegen het gevoel van droge handen, dus probeer ik ze een aantal keer per dag in te smeren om ze gehydrateerd te houden. 

Onmisbaar product nummer 3 is een lippenbalsem. Of het nou een tinnetje Vaseline is of een Labello-stick, alles werkt. Op scholen staat meestal de verwarming of de airco aan, in sommige fantastische gevallen beide. Deze temperatuurverschillen zorgen ervoor dat je lippen uitdrogen en gaan scheuren. Not pretty!

Wattenstaafjes zijn ook onmisbaar om je make-up te fixen. Gesmudgede eyeliner of uitgelopen mascara? Geen probleem! Snel even een wattenstaafje erlangs en niemand hoeft te weten dat je er net nog uitzag als Taylor Momsen's mug shot!

Verder kun je nog een poeder meenemen als je gezicht snel glimt. Dit deed ik wel altijd toen ik  naar de middelbare school ging (aangezien ik toen nog 3 kwartier moest fietsenom überhaupt op school te komen), maar nu ik met het openbaar vervoer naar school ga, gedraagt mijn huid zich ook een stuk beter, dus poeder meebrengen is voor mij niet meer nodig! Yay for laziness!

Als laatste op mijn lijstje staan de volgende vier dingen: een mini deodorant, een mini parfum, elastiekjes en speldjes. Deo is altijd slim om bij je te hebben, vooral als je een bijzonder lange schooldag voor de boeg hebt. Je wilt niet de hele dag je zorgen zitten maken of je nog wel fris ruikt!

Ik voel me zelf altijd een stuk zelfverzekerder als ik weet dat ik parfum op heb en helaas wil het nog weleens voorkomen dat ik 's ochtends zo'n haast heb dat ik het vergeet op te sprayen. Daarom probeer ik meestal een proefversie van één of ander parfum in mijn tasje te hebben om in noodgevallen te gebruiken.

Elastiekjes en haarspeldjes zijn vrij vanzelfsprekend. Je hebt 's ochtends je haar helemaal perfect gestyled, maar een windhoos, een regenbui en een kleine tornado later en je ziet eruit alsof je de afgelopen zeven jaar geen borstel meer hebt aangeraakt. Hup, je haar in een staart, losse plukjes vastpinnen and you're good to go!

Dit is alles wat ik normaal gesproken in mijn make-up tasje bij me heb voor school, als jij nog iets weet wat eigenlijk echt niet mag ontbreken, laat het me dan weten in de comments en ik voeg het toe aan het lijstje! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten