donderdag 30 juli 2015

Bracelet DIY

Afbeeldingsresultaat voor kralenhoekje
De zomervakantie is nu al een paar weken in volle gang en ik moet zeggen dat ik nu toch wel een beetje de verveling begin te voelen op sommige dagen. Nou heb ik er absoluut geen probleem mee en vind ik het heerlijk om hele dagen niets te hoeven doen, omdat ik weet dat ik over een paar weken er weer voor de volle honderd procent tegenaan moet voor mijn opleiding. Maar ja, niet iedereen beschikt over dit "talent" van niets doen... Dus voor die mensen is het misschien een leuk idee om creatief aan de slag te gaan en iets te doen wat ze waarschijnlijk al een hele tijd niet meer hebben gedaan: fröbelen met kralen. Ik weet dat ik toen ik een jaar of elf was opeens helemaal into de kralen was en een fortuin heb uitgegeven bij een veel te dure kralenwinkel om daarna een aantal armbandjes en sleutelhangers te maken en er later niet meer naar om te kijken. 

Toen het Kralenhoekje aanbood om een proefset op te sturen, zodat ik mijn hand er nog eens aan kon wagen, kon ik deze kans natuurlijk niet voorbij laten gaan!

De set die het Kralenhoekje mij stuurde had een streng kleine antracietkleurige kraaltjes, een streng bordeauxrode kraaltjes en een zakje met metaalachtige kraaltjes. Sommige waren simpele zilveren kraaltjes, maar er zaten ook superleuke roosvormige en helemaal bewerkte kralen bij. Het allergaafst vond ik de zilveren Hamsa hand bedeltjes die bescherming zouden moeten bieden aan de drager ervan. Ook kwam de set met een rol van dat elastische sieraden draad, wat voor mij perfect was, want ik wilde een dubbele stretchy armband maken! Wil jij nou ook deze kralen kopen klik dan op de link en die zal je doorverwijzen naar de website. 

Dit is mijn eindresultaat! Niet mijn beste werk, ik moet echt weer even gaan oefenen op mijn knutseltalent, maar ik ben best tevreden! De kleuren van de kralen passen leuk bij elkaar en staan goed bij iedere outfit die ik draag (meestal navy of zwart-wit). Het was echt leuk om een hobby van een aantal jaar geleden weer op te pakken! Echt een aanrader voor die saaie vakantiedagen waarop iedere film al bekeken is, ieder boek gelezen en je gewoon echt niet meer weet wat je moet gaan doen! Dit zijn trouwens ook leuke cadeautjes om te geven, aangezien de website ook complete sets verkoopt voor sieraden maken (klik op de link om de kralenpakketten te bekijken)! Super handig, want je hebt alle benodigde producten in één keer! Hoe leuk is dat? Ik vind het wel speciaal om een handgemaakt sieraad te dragen, je weet in ieder geval zeker dat niemand met dezelfde ketting om naar school komt!

Heb jij weleens je eigen sieraden gemaakt of ben jij meer het type dat ze simpelweg in de winkel koopt? 




1 opmerking: