donderdag 20 augustus 2015

How to: Frappuccino

frappuccino chokolate ❤❤❤
Bron: weheartit.com

Ik werk nu al drie jaar in een heel schattig klein ijswinkeltje. De afgelopen 2 jaar verkochten we alleen ijs en slagroomwafels, maar dit jaar is er nog iets extra's  aan het assortiment toegevoegd: koffie!

Ik ben zelf een groot koffieliefhebber, dus toen ik hoorde dat we nu ook cappuccino's, latte macchiato's en zelfs frappuccino's gingen verkopen, was ik in de zevende hemel. Het recept voor de frappuccino's is zo simpel dat ik het wel op mijn blog moest delen.

Wat heb ik nodig?
  •  een groot glas
  • een kop koffie of een dubbele espresso
  • een bolletje vanille-ijs (of karamel om het helemaal speciaal te maken)
  • slagroom (het liefst in een spuitbus)
  • een blender
Hoe maak ik het?
Schep een bolletje ijs in je glas. Giet hier de hete koffie overheen en "pureer" nu alles met de blender, net zolang totdat het ijs en de koffie één gladde vloeistof zijn. Vul nu de rest van het glas met de slagroom en steek er een rietje in om het gemakkelijker te maken om te drinken.

Net zoals bij Starbucks, maar dan een stuk goedkoper!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten