dinsdag 18 augustus 2015

MAC HAUL

Al jaren wilde ik een eyeshadow quad van MAC hebben,  het liefst zelf samengesteld. Maar ja, MAC make-up is nou eenmaal niet goedkoop en ik heb er lang over getwijfeld... Een paar weken geleden heb ik dan eindelijk de sprong gewaagd en heb ik mijn eigen quad samengesteld! Mijn everyday/natural make-up kleuren waren helemaal op in mijn andere (veel goedkopere) palette en ik dacht dat dit een mooie gelegenheid was om er dan eindelijk aan te beginnen. Lees verder om te zien wat ik heb gekocht!

Zoals ik net al zei, was ik op zoek naar een palette dat ik iedere dag zou kunnen gebruiken. Nou zijn mijn twee go-to looks een smokey eye met in plaats van grijs en zwart, bruintinten of ik draag een hele nude oogschaduw met een zwarte (winged) liner. Ik moest dus beide looks met mijn nieuwe kleurtjes kunnen bereiken en ik kan je vertellen, dat was nog even puzzelen! Uiteindelijk heb ik deze vier kleuren mee naar huis genomen: Phloof!, blanc type, wedge en espresso.

Phloof! -  links bovenin - een frosty gebroken wit met een naar mijn idee roze ondertoon. Perfect voor inner corner highlight!

Blanc Type - rechts bovenin - een crèmebeige kleur die volledig mat is. Voor mij is dit de kleur van mijn ooglid, maar dan een paar tinten witter, mooi over het hele ooglid.

Wedge - links onderin - een matte zachte beige/taupe kleur, die ik óf in mijn crease gebruik óf over mijn hele ooglid smudge om de look een beetje smokey te maken.

Espresso - rechts onderin - deze kleur wordt op de website omschreven als mat goudbruin, maar het eerste wat in mijn hoofd opkwam toen ik deze kleur zag was melkchocolade. Een mooie warme kleur die je goed in je crease kunt smudgen!

Natuurlijk kon ik de winkel niet verlaten zonder even bij de lipsticks te kijken en voor ik het wist had ik een nieuwe lipstick en bijpassende lipliner afgerekend. Oeps! 

De lipstick die ik koos is de kleur Retro. Het is een warme bruine kleur met een satin finish, wat ik zelf heel fijn vind. Hij brengt mooi even aan en dekt in één laagje!

Om er zeker van te zijn dat mijn lipstick niet zou featheren, heb ik er gelijk ook een bijpassende lipliner bij gekocht. Hij is weliswaar ietsje donkerder, maar met de nineties trend van een iets donkerder liplijntje kan dat best. Het potlood is in de kleur Mahogany.

Nu moet ik helaas weer even een poosje sparen voordat ik weer kan splurgen bij de MAC Counter, maar ja... Het is het zo waard!





1 opmerking: