vrijdag 2 oktober 2015

My notebook collection

Als trotse planner-freak heb ik ook de neiging om alles op te schrijven uit angst dat ik het anders vergeet. En laten we eerlijk zijn, ik heb het geheugen van een mug, ik zou het ook werkelijk vergeten! Het nadeel hiervan is dat ik een crap-ton aan notitieboeken met me mee sjouw iedere dag. Lees verder om te zien welke notitieboeken ik gebruik en vooral waarvoor ik ze gebruik...

 Dit is de stapel notitieboeken die ik op dit moment zo goed als iedere dag gebruik. Als ik ze nu zo zie liggen is het echt crazy!


 Natuurlijk moet ik beginnen met het op dit moment belangrijkste schrift dat ik gebruik: mijn schrift voor school. Ik heb een collegeblok dat ik gebruik (van de Action) voor al mijn vakken, aan het einde van de dag of week haal ik alle blaadjes los en stop ik ze in mijn multomap, zodat ik alle aantekeningen op één plek heb en ze niet halverwege het jaar kwijtraak...


 Dit notitieboek heb ik een paar maanden geleden gekocht bij de V&D en gebruik ik voor het voorbereiden van blogposts. Zo handig als ik op school zit en geen toegang heb tot mijn laptop!


 Als ik een writer's block heb, helpt het altijd om one-shots te schrijven. Dat zijn verhalen die niet meer dan drie tot vier pagina's tellen (meestal) en hebben geen inleiding of wat dan ook nodig. Je begint gewoon midden in het verhaal en schrijft het stuk dat je het leukst vind.


 In dit notitieboek houd ik de plotlijnen van al mijn verhalen bij. Op dit moment zijn het er te veel om op te noemen en ben ik bezig aan het enige verhaal dat er nog niet in staat. Shame on me!


 Dit is het schrift dat ik mee naar school neem om aan mijn verhalen te werken, op dit moment ben ik aan twee verschillende verhalen bezig...


 Mijn bulletjournal zit in hetzelfde soort notitieboek als mijn verhalen. Het zijn notitieboeken van Ikea en oh boy, ik heb er meer nodig, want ik ben nu al bijna door allebei de boekjes heen.


 Hierin houd ik bij welke boeken ik dit jaar heb gelezen, op dit moment gaat het nog niet zo goed, aangezien ik voornamelijk verhalen via Wattpad lees...


 In dit teeny tiny roze boekje staan alle ideeën voor aankomende blogposts. Ik heb een hele lijst waarvan ik langzaam dingen highlight die ik heb gepost.


 Er zijn nog zoooooo veel films die ik wil kijken, maar waar ik nog niet aan toe ben gekomen dat ik een paar weken heb besloten om gewoon een mega lijst op te stellen van alle klassiekers/ nieuwe films die ik nog moet zien. Op dit moment staan er ongeveer 200 films op waarvan ik er ongeveer 15 al heb gekeken sinds ik de lijst heb opgesteld. We're getting there!

Ik moet denk ik therapie voor deze verslaving voordat het uit de hand loopt... Nah! Ik koop er gewoon nog een paar bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten