zondag 14 juli 2013

Book review: Legally blonde

Eén van mijn favoriete boeken is toch wel 'Legally Blonde'. Oké, ik moet toegeven, echt intelligent is het niet, maar ik moet voor school al zoveel "echte" literatuur lezen, dat ik in mijn vrije tijd toch sneller naar de simpele chicklit grijp.

 
 
Voor de mensen die het verhaal niet kennen (wat me sterk lijkt, bijna iedereen heeft de film met Reese Witherspoon wel eens gezien) zal ik even een korte inleiding geven:

Elle is het populairste meisje van haar jaar, ze studeert jewelry-design. Ze heeft al jaren dezelfde vriend (Warner) en ze denkt dat hij haar op de eerst volgende date uit zal vragen. Het tegenovergestelde gebeurt echter, hij dumpt haar omdat hij haar niet serieus genoeg vindt. Elle vindt dit onacceptabel en besluit zich aan te passen naar het ideaalbeeld van Warner. Ze volgt hem naar Stanford Law-school en probeert op haar eigen speciale manier hem terug te krijgen en tegelijkertijd slagen voor haar rechten-studie. Met hulp van een paar klasgenoten haalt ze het jaar, komt ze erachter wat een rotzak Warner werkelijk is en dat ze veel beter af is zonder hem en ondertussen wordt ze ook nog verliefd op haar stage-baas! She's a busy little bee!

Dit boek is echt hilarisch, Elle is zo heerlijk naïef en niet van deze planeet dat je haar wel geweldig moet vinden, ook al komt ze soms ontzettend dom over. Met haar nieuwe vrienden en chihuahua "Underdog" verovert ze een plekje in je hart.
Iedere keer als ik een knalroze jurk, jas, tas of trainingspak zie, denk ik aan Legally Blonde!

En niet vergeten: in times of doubt, the bend and snap always works!

See you next time,
Noëlle
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten