zondag 10 november 2013

Book review: An abundance of Katherines

Liefhebbers van 'The Big Bang Theory' opgelet!
'An abundance of Katherines' gaat over een lieve, verlegen geek (of hoogbegaafde jongere, zoals hij het zelf noemt) genaamd Colin. Hij heeft in zijn tienerleven al een behoorlijk aantal vriendinnen gehad, negentien welteverstaan, maar wat hier zo opvallend aan is, is dat elk van deze meisjes de naam Katherine had. Niet Katie, Kathy, Kate en al helemaal niet Catherine, zijn type is een meisje met de naam Katherine.
 
Nadat hij voor de negentiende keer door een Katherine is gedumpt, kan hij er niet meer tegen, hij gaat met zijn beste vriend Hassan (een ietwat dikke islamitische jongen met een voorliefde voor het programma 'Judge Judy') op een roadtrip. Ze belanden in een klein stadje genaamd Gutshot, waar ze besluiten te blijven logeren en werken. Terwijl ze daar zijn, werkt Colin aan een formule die moet voorspellen hoe lang een romantische relatie gaat duren.
Wordt dit zijn "Eureka"-moment of zal hij onder ogen moeten zien dat liefde onvoorspelbaar is?
 
 
Ik ben gek op dit boek! Nou moet ik toegeven dat ik dit bij vrijwel ieder boek zeg dat ik heb gelezen, maar dit is echt één van de grappigste boeken die ik heb gelezen. De humor erin lijkt echt een beetje op die uit 'The Big Bang Theory', een enorme nerd die denkt dat hij alles weet wordt op zijn plek gezet door zijn (veel minder slimme) vrienden... Ik kan iedereen dit boek echt van harte aanraden (het is ook niet al te duur, dus misschien een leuk sinterklaas/kerst-cadeautje?)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten