zondag 3 november 2013

The Autumn Tag


Ik zag deze tag op deze blog en ik vond het zo leuk, dat ik heb besloten om hem gewoon te doen! Hij is wel in het  Engels, maar ik antwoord gewoon in het Nederlands!
 
What is your favourite thing about autumn?
Mijn favoriete onderdeel van de herfst is dat ik eindelijk een goede reden heb om in het weekend thuis te blijven! Normaal gesproken als het lekker weer is, vinden mensen het raar als je liever binnen blijft om een film te kijken in plaats van naar buiten te gaan, maar in de herfst is het de normaalste zaak van de wereld. Nu kan ik heerlijk op de bank (of in bed...) in een onesie, met de kaarsjes aan, een film kijken (zie mijn top tien romantische films hier) en geen haan die ernaar kraait! Jippie!
 
Favourite autumn drink?
Ik ben gek op thee! Ik drink iedere dag drie halve-litermokken thee: 's ochtends voor school, als ik uit school kom en 's avonds voordat ik ga slapen. Mijn favoriete smaak voor het hele jaar door is groene thee met citroen en mijn favoriete smaak voor deze tijd van het jaar is kaneel! Nom nom nom!
 
Favourite scent/ candle?
Mijn favoriete geur is kaneel, als ik de alleen al ruik wordt ik al helemaal blij. Het doet me denken aan Kerstmis, appeltaart bakken en op regenachtige zondagen Harry Potter-films kijken...
 
Best autumn lipstick?
Mijn favoriete lipstick is een donkerrode lipstick van de Hema in de kleur 16. Nou draag ik de kleur rood het hele jaar door, maar in de zomermaanden draag ik liever een rood met een oranje ondertoon, terwijl deze meer naar burgundy toe gaat!
 
Go-to moisturizer?
Ik heb een hele droge huid het hele jaar  door, dus ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde crème. Ik gebruik de clinique dramatically different moisturizing lotion, die eigenlijk meer op een gel lijkt dan een crème. Ik vind dit persoonlijk een enorm pluspunt, omdat ik niet van vettige crèmes houdt (iets waar mijn moeder bij zweert), ik wil altijd gelijk mijn make-up aan kunnen brengen! Ik ben gewoon ongeduldig, denk ik!
 
Go-to autumn eyecolour?
Ik heb hier eigenlijk niet echt een antwoord op, want ik draag het hele jaar door donkere en lichte kleuren door elkaar. Ik heb dus niet echt een herfstcollectie ofzo. Wel vind ik mosgroen, donkerpaars en donkerbruin hele mooie kleuren om in de herfst te dragen en ik merk dat ik daar de laatste paar weken steeds sneller naar grijp.
 
 Favourite band/ artist?
Bastille! Ik vind hun nieuwe album: Bad Blood geweldig en hij staat al  twee weken op repeat. Mijn ouders worden er gek van!
 
Favourite outfit?
Als ik nergens naar toe hoef: een warme trui met de velvet plush leggings van de primark. Maar als ik wel ergens naar toe ga, draag ik waarschijnlijk een jurkje of een rokje met trui, dikke panty's en leren laarzen!
 
Autumn treat?
Ik heb een paar maanden geleden een enorme hoeveelheid waxmelts gekocht in allemaal heerlijke herfstgeuren. Ik denk dat ik er een stuk of twintig heb (waarvan minstens de helft kaneelgeuren!)! Ik kan ze nu helaas nog niet gebruiken omdat we over drie weken gaan verhuizen en ik ze al ingepakt heb, maar ooooooh, wat ruiken ze lekker!
 
Favourite place to be?
Mijn bed, ik heb sinds kort een tweepersoonsbed en ik vind het heerlijk om de hele dag op mijn bed films of series te liggen kijken, kop thee erbij.... Zalig!
 
Wat zijn jouw favoriete delen van herfst? Of vind je het de vreselijkste tijd van het jaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten