zaterdag 13 september 2014

A letter to my younger self


Van de week zat ik dit filmpje te kijken van Carrie Hope Fletcher en het bracht me op een idee. In het filmpje las ze een brief voor die ze had geschreven aan haar jongere zelf. Dat is wat ik vandaag ga doen. Aangezien ik net mijn middelbare school heb afgerond, ga ik een klein adviesje geven aan mijzelf toen ik net naar de eerste klas ging. So here we go...

Wij moeten even praten. Wat denk je dat je aan het doen bent? Iedere dag huilend naar school, omdat je je klasgenoten zo eng vindt? Omdat je bang bent wat ze van je vinden? Screw them! Laat ze lekker denken dat je een weirdo bent, omdat je op vrijdagavond liever een film kijkt of een boek leest, dan in een club te staan om jezelf dronken te voeren van andermans alcohol, omdat je te jong bent om het te kopen! Ze waren waarschijnlijk gewoon jaloers! Screw them dat zij niet snappen dat je ook werkelijke waarde hecht aan je opleiding. Dat je het huiswerk niet maakt om het lievelingetje van de leraar te worden, zoals zij dachten, maar omdat je wist dat als je nu je best deed je over een paar jaar je diploma op zak hebt. Zodat je eindelijk kunt doen wat je echt leuk vindt, schrijven. Houd dit vol, geef niet op! Wat ze ook tegen je zeggen, welke namen ze ook verzinnen voor je, blijf je huiswerk maken. Geloof me, je zult me er over een paar jaar dankbaar voor zijn. 

Het wordt beter. Echt waar! Het zal misschien niet de komende twee/drie jaar gebeuren, maar je zult een groep mensen tegen komen die je accepteren voor wie je bent. Die met je om willen gaan, omdat ze het interessant vinden wat je te zeggen hebt en waarmee je kunt lachen. Een groep mensen die de pauzes op school een heel stuk draaglijker zullen maken. Je zult het moeilijk vinden om op ze af te stappen, maar echt, het is het waard! En wees blij dat je nooit echt bij je klas past. Wees blij dat je niet hetzelfde bent als je klasgenootjes. Je bent je eigen persoon en dat is iets om vast te houden. Iets om trots op te zijn. 

Dat brengt mij op het volgende punt. Je kleding. Als je het waagt om nog één keer een T-shirt en spijkerbroek aan te trekken omdat je denkt dat dat is wat je klasgenoten leuk vinden, zal ik persoonlijk een tijdmachine uitvinden/bouwen zodat ik je een klap voor je kop kan geven. En by the way, uggs! Niet jouw ding. Houd het lekker bij je hoge hakken. Daar voel je je goed bij en daarvan weet je dat ze je goed staan. En trouwens, die verschrikkelijke pijn in je voetzolen die je ervan krijgt? Dat gaat op een gegeven moment weg. Ik denk dat ik mijn zenuwen doodgelopen heb... Zie je? Het wordt echt beter!

Oh en die tattoo die je zo graag wilt? Jup, die heb je nu! En over een paar dagen zelfs een tweede, jippie!

1 opmerking: