woensdag 10 september 2014

Film review: Beastly

Plot summary
Op Buckston Academy High School is Kyle kingson student. Hij is arrogant en gefixeerd op uiterlijk, vooral het zijne. Hij heeft geen enkel respect voor zijn klasgenoten, dit blijkt vooral als Kyle gekozen word als klassenvertegenwoordiger. Hij nodigt Kendra, een goth meisje dat altijd net buiten de boot valt, uit voor het grootste feestje van het jaar. Zij komt en hij vernedert haar voor het oog van hun hele jaar. Maar... Kendra neemt wraak. Ze vervloekt Kyle, een vloek die hem qua uiterlijk net zo lelijk maakt als zijn ziel is. Ze vertelt hem dat de enige manier om de vloek te breken is om binnen een jaar iemand te vinden die van hem houdt. Anders zal de vloek voor eeuwig zijn. Zijn vader kan niet dealen met het uiterlijk van zijn zoon en verstopt hem in een huis weg van de stad waar iedereen hem kent. Hij geeft hem een dienstmeid en een blinde tutor, zodat hij niet achter komt te lopen met zijn schoolwerk. Kyle durft alleen nog maar 's nachts buiten te komen en op één van zijn nachtelijke uitstapjes, redt hij zijn ex-klasgenootje. Hij weet haar vader over te halen om Lindy bij hem te laten wonen, omdat ze daar veel veiliger zal zijn. De vader stemt in. Kyle's enige hoop is nu om Lindy van hem te laten houden.

Cast
Kyle wordt gespeeld door Alex Pettyfer (bekend van Wild Child en natuurlijk Magic Mike), Lindy wordt vertolkt door Vanessa Hudgens (High School Musical) en Mary-Kate Olsen (de ene helft van de Olsen-twins) neemt de rol van Kendra op zich. Ik vind het een hele originele cast, ik had er zelf nooit aan gedacht om deze acteurs en actrices te kiezen voor een film als dit. Maar het werkt zoo goed. Vooral de chemie tussen Vanessa en Alex is overduidelijk en geeft de extra oempf aan het verhaal. 
P.S. De blinde tutor wordt gespeeld door Neil Patrick Harris (How I met your mother) en hij is echt geweldig! Zijn humor is ook goed te merken binnen zijn script. Hilarisch!

Rating
Ik heb deze film nadat ik hem de eerste keer had gekeken direct nog een keer aangezet. I love it! Ik heb hem ondertussen ongeveer zes keer gezien en ik vind hem nog steeds even leuk. Terwijl ik dit schrijf ben ik hem heel eerlijk gezegd alweer aan het kijken! Het is precies de goede combinatie van drama, grappige one-liners, romance en fantasy. Niet te zoetsappig, maar wel genoeg om het nog een romantische film te kunnen noemen. Net genoeg fantasy om het sprookje erin te kunnen ontdekken. Van alles precies genoeg! 

Rate: *****

Geen opmerkingen:

Een reactie posten