maandag 23 februari 2015

Beginners guide to make up: My night routine

I have a confession to make... Ik sliep tot voor kort gewoon met mijn make up op en haalde het er dan 's ochtends pas af. *GASP* I know, please don't judge too harshly! Ik was zooo lui 's avonds dat ik zoiets had van, eh... dat kan ik morgen ook wel doen, dan hoef ik nu niet op te staan... Maar ja, het is vrij logisch dat dit mijn huid niet echt hielp, dus een paar weken geleden ben ik begonnen met netjes mijn make up 's avonds al te verwijderen en Oh man! Wat een verschil! Mijn huid is nu veel rustiger en voelt gewoon een stuk zachter. Plus, ik heb een mega verschil gemerkt met mijn wimpers, nu ze niet 's nachts verpest worden door lagen mascara!

Ik bedacht me dat dit eigenlijk een heel goed onderwerp is voor mijn "Beginners guide to make up" serie die ik een paar weken geleden ben begonnen. Toen ik net begon met make up had ik geen flauw idee wat goed werkte en wat er eigenlijk allemaal bij kwam kijken. Nu weet ik dat gelukkig wel en zal ik hieronder mijn kennis met jullie delen door middel van mijn routine.




Stap 1
Allereerst verwijder ik mijn oogmake-up met een wattenschijfje en een (vrij sterke) make-upremover. Ik draag waterproof mascara en negen van de tien keer eyeliner, dus een hardcore remover is een must. Ik gebruik de Nivea Double Effect Oogmake-up Remover. Een hele mondvol, maar naar mijn mening de beste en vrij goedkoop!
Stap 2
Het tweede dat ik doe, is mijn lipkleur en foundation verwijderen met een make-up removerdoekje. Een heleboel beuatybloggers gebruiken echt een cleanser voor deze stap in plaats van een doekje, maar ik heb niet echt zo'n product liggen (ik ben nog steeds naar een goede cleanser aan het zoeken) en ik ben lui en dit werkt snel en effectief. Ik gebruik de reinigingsdoekjes van de Kruidvat voor de gevoelige huid en ze werken perfect. Het enige waar ze nogal crap in zijn, is longlasting lipstick... Dat krijg je er gewoon niet vanaf en als ik dat op heb, gebruik ik stiekem gewoon de oogmake-up remover. Die is vettiger en verwijdert de lipkleur wel!
Stap 3
Stap drie voor mij is tonic of een toner. Mijn huid is echt mega droog en super gevoelig en daarom kan ik deze stap absoluut niet overslaan. Een tonic verwijdert de dode huidcellen en het vuil dat je met het reinigen tijdens de vorige stappen nog niet van je gezicht hebt gekregen. Ik dacht altijd dat het onzin was en dat je gezicht na twee keer reinigen echt wel schoon is, maar als je één keer een tonic hebt gebruikt, zie je dat dit niet waar is. Er komt echt nog vuil van je gezicht en je huid voelt zoveel zachter! Ik gebruik de Clinique Clarifying Lotion 1 voor de droge tot zeer droge huid. Ik heb deze flacon al mega lang en ik heb nog steeds 1/8 over! Je betaalt misschien wat meer, maar je doet er wel super lang mee. A little bit goes a long way!
Stap 4
Aangezien mijn huid nogal roze van zichzelf is en wat kleine verkleuringen heeft, gebruik ik na mijn tonic, maar voor mijn nachtcrème een lotion om deze verkleuringen in de hand te houden. Ik heb een proefmonster van de Clinique Even Better Skin Tone Correcting Lotion en ik ben mega fan! Ik heb ontzettend veel verschil gemerkt in mijn huid, de roodheid is vrijwel helemaal weg en de kleine verkleuringen (littekentjes etc.) zijn voor meer dan de helft weg en ik gebruik het nog niet eens zo lang! Een echte aanrader dus!
Stap 5 
We naderen het einde! Woohoo! Nu gebruik ik namelijk een nachtcrème om mijn huid goed te hydrateren. 's Ochtends voelt mijn huid dan zoveel beter en ik heb gemerkt dat mijn make-up ook veel mooier eruit ziet als ik de avond vantevoren goed gesmeerd heb. Ik gebruik de Biodermal PCLE crème. Dit is een vrij dikke crème, hier ben ik normaal gesproken absoluut geen fan van, maar deze moisturizer werkt zo goed dat ik me eroverheen gezet heb. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat ze geen fan zijn van de geur van deze crème, maar ik vind het juist heel lekker ruiken. Niet een parfum-geur als je snapt wat ik bedoel. Het doet me denken aan de geur van Clinique producten waar ik (zoals je waarschijnlijk wel al gemerkt heb) bij zweer. Heel natuurlijk en schoon!
Stap 6
De laatste stap, eindelijk! Om mijn avond routine af te maken, gebruik ik nog een beetje Rosebud Salve om mijn lippen zacht te houden en de handcrème van de Bodyshop in de bloedsinaasappel geur voor mijn handen en nagelriemen. And that's it! Dat is alles wat ik 's avonds doe om me klaar te maken om te gaan slapen! 

Wat is jouw night routine? Lijkt het een beetje op die van mij of is het heel anders? 

P.S Als je nog recommendations hebt voor een goede cleanser, laat dan een comment achter, zodat ik het kan uitproberen! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten