donderdag 25 december 2014

Merry Christmas and filmreview: A princess for Christmas

Merry Christmas!!!!

Het is weer tijd voor rollades, gourmetten, kerstmuziek draaien totdat je er gek van wordt en chocoladekransjes eten tot ze je neus uitkomen... AKA KERST!! 

En wat is er nou leuker om te doen in de dagen voor kerst dan het kijken van kerstfilms? Niets! Ik heb gisteravond weer een nieuwe gekeken en ik moet zeggen, dit is toch wel één van mijn favorieten... 'A princess for Christmas'


Cast
Katie McGrath PictureSam Heughan PictureRoger Moore Picture
Ik had nog nooit eerder een film gezien met Katie McGrath erin, maar ik ben blij dat ze voor deze film gecast is. Het was een hele zoetsappige film en als je dan een "slechte" actrice hebt, wordt het ronduit overdreven en belachelijk. Gelukkig was dit hier niet het geval. Ze speelde haar rol overtuigend genoeg om het een goedlopende film te maken. 
Sam Heughan speelde de mannelijk hoofdrol en ook hier was niets op aan te merken. Hij speelde overtuigend en hij was heel geschikt voor de rol van ietwat stijve hark die zijn leven als prins niet als zege, maar als last ziet. 
De echte hoofdrol in deze film werd echter gespeeld door Roger Moore (WHAT?!), aka bloomin' 007 aka James Bond! Hij was grappig, maar niet op een overdreven gespeelde manier, hij speelde de rol van grumpy opa die later zijn hart vond en een goed einde aan het verhaal spon... Soo cute!

Plot
Jules heeft vorig jaar met kerst haar zus en zwager verloren en nu zorgt zij voor hun kinderen (Milo van ongeveer 16 en Maddie van 7). Milo is een beginnende klepto met anger-management problemen en Maddie heeft een mega sweet tooth en een voorliefde voor kattekwaad. Helaas wordt ze een week voor kerstmis ontslagen en de kinderen drijven haar tot waanzin. Dan duikt er plotseling de butler van de vader van haar overleden zwager op die hen meevraagt om kerst te vieren op het kasteel van deze vader. Na lang wikken en wegen, besluit ze toch met hem mee te gaan om de kinderen toch nog een leuke kerst te geven...

Oordeel
Don't judge, maar ik ben een enorme sucker voor kerstfilms. Love actually, White Christmas... Ugh, ik kijk ze allemaal. Behalve Home alone (1 tot God weet hoeveel ze ervan hebben gemaakt), want die films zijn echt niet oké. Ik snap niet hoe honderden mensen (lees: duizenden mensen) hier iedere kerst naar kunnen kijken. Maar daar gaat het nu niet om. Deze film heeft alles wat kerstfilms zo geweldig maakt om naar te kijken. Ongelooflijk zoetsappige teksten, gemixt met hallmark momenten en precies de juiste hoeveelheid humor. Ik moet wel zeggen dat het einde een beetje te abrupt naar mijn zin was. Het ene moment zaten ze nog midden in de problemen en drie seconden later was het tijd voor de big day! Beetje vreemd, maar nog steeds heel schattig. Heerlijk om te kijken tijdens deze tijd van het jaar. Als je tegen dit soort films kunt, moet je hem echt een keer kijken. Als je al niet een fan bent van zoetsappige films en je al wegzapt bij love actually... Run, run as fast as you can as far as you can!

Rating: *** (***** voor tijdens de feestdagen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten