zaterdag 7 maart 2015

My Wattpad favorites

Afbeeldingsresultaat voor wattpad
Aangezien ik absurd veel lees, ongeveer een boek per dag, komt het heel vaak voor dat ik geen boeken meer in mijn bezit heb om te lezen. Dit gebeurde iedere paar dagen, totdat ik ongeveer een jaar geleden een website vond: Wattpad! Ik denk dat iedereen die in een fandom zit, wel eens van deze website/app heeft gehoord, maar voor de mensen die hier nog niet van hebben gehoord, zal ik even kort uitleggen wat deze app inhoudt. Wattpad is een website/app waar je een account op kunt aanmaken waarna je boeken kunt lezen die geschreven zijn door andere Wattpadleden! Voor ieder onderwerp is er wel een boek te vinden. Vooral als je in een fandom zit, is het de perfecte app om fanfiction op te lezen. Ik lees zelf bijna geen fanfiction, maar er zitten wel echt hele goede tussen als je daarin geïnteresseerd bent! Ik zal een paar van mijn favorieten geven, zodat je zelf een beetje kunt zien wat voor boeken er te vinden zijn op de app. 
P.S. De beschrijvingen van de boeken zijn de beschrijvingen die de auteur zelf heeft opgegeven bij het boek, ik heb ze alleen vertaald.

Finding love in a coffeeshop (by XxSkater2Girl16xX)
Katie Holmes is een caffeïne junkie. Ze gaat naar de universiteit en zorgt voor haar jongere broer, dus het is begrijpelijk. Wat niet helpt, is dat het café aan het einde van de straat gerund wordt door super vriendelijke barista's, waaronder William Cerak. Een man met een mysterieus litteken op zijn arm die een vreemde interesse heeft in Katie.

Library love (by kpgcatlover)
Dewey Daniels werkt als vrijwilliger bij de plaatselijke bibliotheek, waar ze al jaren werkt. Deze zomer zou niets anders zijn dan voorafgaande jaren. Ze gaat werken, zoveel mogelijk lezen en verder niets. Totdat het laatste boek dat zij nog moet lezen, geleend wordt door de bad boy in haar dorp, Leo Steele. Hij verliest het boek, waarna hij haar meeneemt naar alle plekken waar hij met het boek is geweest om het boek weer te vinden, zodat zij kan zeggen dat ze ieder boek in de bibliotheek heeft gelezen.

The teddy bear agreement (by thepurplerose)
Cassandra heeft gereageerd op een advertentie voor een appartement dat ze zal delen met een jongen. De jongen in kwestie blijkt een nogal opdringerige player te zijn, die haar teddy beer steelt en verstopt, zodat ze niet kan slapen. Om hem terug te pakken, steelt ze zijn teddy beer en verbrandt hem in het bad. Hij wordt boos en dwingt haar in te stemmen met de teddy bear agreement. Totdat zij toegeeft dat ze fout zat, moet ze bij hem in bed slapen om te dienen als een vervanging voor zijn verbrande teddy beer. 

Queen Bee and Nerd Boy (by linkingbrokenhearts)
Carmen Niles is het meest populaire meisje op school, maar ze is niet zoals de queen bee's in de films. Nee, zij heeft tattoo sleeves en een bad girl attitude. Mason Nickels is de standaard geek van de school, grote bril, socially awkward, je kent ze wel. Maar wat gebeurt er als the queen bee besluit dat ze een crush heeft op de geek?

The hipster next door (by SyannePotts)
Hij droeg een enorme bril, die zijn gezicht er klein uit liet zien. Maar zelfs vanaf hier kon ik zien dat zijn ogen absurd blauw waren. Hij droeg een rood geruit overhemd, skinny jeans en rode Chuck Taylor's. Hij keek vol walging naar mijn auto, terwijl hij op zijn fiets stapte. Het eerste wat hij tegen me zei, zal altijd in mijn geheugen gegrift blijven staan: "Buy a pair of Doc Martens, and then we'll talk." (Geen beschrijving dit keer, maar een klein stukje uit het verhaal!)

Zoals je kunt zien, ben ik nogal een fan van cliché verhalen. Daar hoef je niet bij na te denken en je leest ze binnen een dag uit. Heerlijk! Natuurlijk zijn dit bij lange na niet alle boeken die ik op Wattpad lees, maar slechts een kleine greep uit mijn persoonlijke bibliotheek. Wat ik er wel even bij moet zeggen, is dat verhalen op Wattpad geupload worden per hoofdstuk, het kan dus voorkomen dat je soms best lang op een nieuw hoofdstuk moet wachten, ik vind dat zelf niet echt een probleem, maar houd hier rekening mee, zodat je niet voor verassingen komt te staan.

Kende jij deze app al of had je er nog nooit van gehoord?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten