zondag 22 maart 2015

Pics or it didn't happen...

Ik ben gisteren met familie uit eten geweest om mijn vader's verjaardag te vieren. Bij ons in de familie draaien dit soort "bijeenkomsten" (verjaardagen, kerstmis, sinterklaas etc.) altijd om eten en aangezien ik een massive foodie ben, ga ik maar al te graag hierin mee. Gisteren was niet anders en we gingen naar mijn favoriete restaurant, Spize in Den Haag. Voordat ik me serieus ging bezig houden met mijn blog en het up to date houden van mijn social media, maakte ik niet zo snel foto's van wat er op dat moment speelde, ondanks het feit dat ik gek ben op fotografie. 

Nu ik een poging doe om mijn blog echt serieus te nemen en er meer mee te gaan doen, merk ik dat ik ook steeds meer foto's maak. Van alles wat ik doe, neem ik een snelle foto en sla ik het op in mijn telefoon. Ik heb een eindeloze stroom met foto's op mijn telefoon staan en ik heb al een hele grote geheugenkaart erin zitten om al deze foto's te kunnen bewaren. Ik gebruik veel te weinig foto's in blogposts of op instagram ofzo, maar toch houd ik ze. Het blijft een leuke herinnering. Maar ja... terug naar gisteravond. Ik had mijn voorgerecht al op en was net begonnen aan mijn hoofdgerecht toen ik bedacht: 'O, zometeen even snel een foto maken van mijn dessert.' 

Aangezien ik weet dat Spize het beste toetje ever maakt. Chocolademousse met een stuk brownie en ijs, normaal gesproken chocolade ijs, maar ik wissel dat in voor kaneelijs (my all time favorite flavor). Het smaakt niet alleen heerlijk, het ziet er ook ontzettend cute uit! Maar toen kwam ik tot de schokkende ontdekking dat ik mijn telefoon thuis was vergeten! Dat vond ik al irritant, maar het was niet het einde van de wereld. Ik kon gewoon iemand ander's telefoon gebruiken om de foto te maken, dan zou ik de foto naar mijn telefoon sturen. De foto even snel bewerken qua verlichting en contrast en dan zou ik hem kunnen uploaden naar twitter, instagram etc. No biggie, right? Ja, dat dacht ik ook. Totdat ik de laatste hap van mijn brownie in mijn mond stak en me tot mijn grote schrik realiseerde dat ik geen foto had gemaakt! Nooooooooooooo! Ja, dus. 

Ik weet dat het helemaal geen groot probleem is en eigenlijk nogal verwend klinkt, maar ik baal er nog steeds van. De laatste tijd merk ik dat ik een andere instelling heb tegenover social media en foto's maken. Als je geen foto's hebt gemaakt om het te herinneren, is het dan eigenlijk wel gebeurd? Voor volgers in ieder geval niet... Ik had er een leuke post over kunnen maken, maar ja, in plaats daarvan is het nu een rant geworden over het zware leven van een beginnend blogger (note the sarcasm!)...

Oh well...


Ben jij net zo gehecht aan je social media als ik ben of vind je het allemaal maar onzin?

P.S. Sorry voor de break, ik heb het een beetje druk gehad met school! Sowwy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten