woensdag 20 augustus 2014

Ben ik de enige die...

  versus  
Ben ik de enige die een hekel heeft aan het weer dat we op dit moment in Nederland hebben? Het is geen zomer meer, daar is het te regenachtig en somber voor, maar het is ook geen herfst, daar is het weer te warm voor. Ik weet het niet meer, hoor. Wat moeten we hier nou mee?

Ik weet van gekheid niet meer wat ik aan moet. Het is te koud voor blote benen, maar te warm voor panty's. Het is te koud voor mouwloze topjes, maar zodra ik een jasje of een vestje aantrek, smelt ik zowat. Mijn truien, daar hoef ik al helemaal nog niet aan te beginnen, maar mijn zomerkleding kan ik eigenlijk ook niet gebruiken. Vandaag bijvoorbeeld, begon ik met een spijkerbroek, een T-shirt met korte mouwen en blote voeten (want ik ga toch niets doen), nu zit ik dit te schrijven met dezelfde spijkerbroek aan, maar nu met een dikke trui en sokken, waarin ik het overigens weer bloedheet heb. Maar iedere keer dat ik mijn trui en/of sokken uittrek, krijg ik het weer koud. Aaaaah! Wat moet ik nou?

Aan de ene kant heb ik zin in de herfst. De prachtig gekleurde vallende bladeren die knisperen bij iedere stap, kaarsjes aan als het donker wordt, met een plaid op de bank films kijken met een grote mok warme chocolademelk in je handen, heerlijk! Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op kniekousen, laarzen, dikgebreide truien en prachtige jassen. Maar aan de andere kant wil ik ook absoluut nog geen afscheid nemen van de zomer. Snel slippertjes aanschieten en de deur uitlopen. Jurkjes, rokjes, hemdjes, bikini's. Hele dagen in de tuin rondhangen, zonder je druk te hoeven maken over huiswerk of je normale werk. Buiten ontbijten, lunchen en dineren. Nog veel beter!

Maar maak een keuze, stom weer! Hier kan ik niets mee. Of het wordt herfst, of het blijft nog lekker even zomer. Één van de twee, niet beide...

Ben ik de enige die dit denkt of zijn er meerdere met mij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten