dinsdag 12 augustus 2014

Filmreview: The fault in our stars

Samenvatting plot
Hazel heeft al haar hele tienertijd terminale kanker, ze heeft moeite met ademen en moet daarom te allen tijde een zuurstoftank met zich meedragen. Tijdens een supportgroup bijeenkomst ontmoet ze Augustus, een voormalig kankerpatiënt van haar eigen leeftijd die daardoor één van zijn benen is verloren. Het boek - en daarmee de film - volgt het epische liefdesverhaal dat deze twee tieners meemaken.

Cast
  
Ik was in eerste instantie niet helemaal weg van de acteur die voor de rol van Gus was gekozen, Ansel Elgort. But boy oh boy, was I wrong! Hij wist de essentie van het karakter zo goed neer te zetten dat het me al mijn wilskracht kostte om niet in huilen uit te barsten in de bioscoop. De vrouwelijke hoofdrolspeler was ik vanaf het begin al heel erg blij mee. Shailene Woodley was de beste Hazel die een fangirl zich maar kan wensen.

Boek versus Film
Dit was serieus één van de beste verfilmingen die ik ooit heb mogen aanschouwen. De auteur van het boek, John Green, is heel nauw betrokken geweest bij het maken van de film en dat was dan ook heel duidelijk te merken. Deze film was ontzettend trouw aan het boek en daar was ik erg blij mee. Slechte verfilmingen geven altijd een vieze nasmaak, bijvoorbeeld 'Nick & Norah's infinite playlist' (geweldig boek, belabberde verfilming). Daar was hier absoluut geen sprake van...

Rating: *****

Geen opmerkingen:

Een reactie posten