woensdag 20 augustus 2014

Film review: Carrie

Al maandenlang word ik van alle kanten gebombardeerd  met de vraag: Heb je de remake van Carrie al gezien? Die is zo eng! Engste film die ik in lange tijd heb gezien...
Ik moet zeggen dat dit eigenlijk het tegenovergestelde effect op mij had, ik dacht dat de film te eng voor mij zou zijn en daarom heb ik het bijna een jaar uitgesteld om hem te kijken. 


Gisteren heb ik echter al mijn moed bij elkaar geraapt en ik heb hem aangezet. Zie hier wat ik ervan vond:

Cast

Ik was zooo blij met de cast! Cloë Grace Moretz als Carrie, een onschuldig meisje dat extreme krachten heeft. Ansel Elgort als Tommy, de jongen die Carrie meevraagt naar prom. Gabriella Wilde als Sue, de vriendin van Tommy die een ontzettend schuldgevoel met zich meedraagt.

Plot
Het is de remake van het klassieke horrorverhaal van Carrie  White, een verlegen meisje dat buiten de groep valt en dat overdreven beschermd wordt door haar overreligieuze moeder. Ze laat haar telekinetische krachten los op het kleine dorpje waar ze woont nadat ze voor gek werd gezet tijdens haar senior prom. 

Oordeel
Ik denk dat iedereen de bekende scène met het bloed wel kent en  ik moet zeggen dat ik daar bang voor was. Ik begon de film te kijken met mijn handen voor mijn ogen, glurend door de kiertjes tussen mijn vingers. Na een paar minuten kon ik mijn handen weghalen, want ik weet niet waar iedereen zo moeilijk over deed, maar dit was absoluut niet de engste film die ik ooit heb gezien. Sure, er zaten schrik-momenten in, maar ik heb niet één keer de neiging gehad om weg te kijken. Oké, genoeg gezeurd. Afgezien van dit kleine puntje was het namelijk een geweldige film! Het was dan misschien niet de engste film die ik dit jaar heb gezien, het was absoluut één van de beste!

Rating: *****

Geen opmerkingen:

Een reactie posten