woensdag 14 januari 2015

Beginners guide to makeup: BASICS

Toen ik begon met het dragen van make-up haalde ik al mijn kennis van het internet. Nu nog steeds, trouwens. Als ik niet weet hoe ik iets moet doen, niet weet welk product het beste bij welke look past... The internet is my bestest friend! Voor werkelijk ieder product is wel een review gemaakt en voor iedere look is er wel een tutorial te vinden.

Ik snap dat het nogal overweldigend is voor iemand die pas net met make-up is begonnen of wil gaan beginnen en daarom ga ik een soort handleiding creëren die ieder onderdeel van je make-up bespreekt. Welke (goedkope) producten werken voor mij het beste? Welke kleuren passen bij welke huid? Waarmee kun je ze het beste aanbrengen? Vandaag zal het eerste "hoofdstuk" zijn: BASICS. Alles van moisturizers tot primers zal besproken worden.

Moisturizers
Om maar bij het begin te beginnen, een goede moisturizer is het halve werk. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een hele tijd steeds vergat om mijn crème aan te brengen en oh boy, heb ik dat gemerkt aan mijn huid. Het was droog, trekkerig en ik kon mijn make-up gewoon niet mooi/egaal aanbrengen. Nu gebruik ik al weer een paar weken trouw mijn moisturizer en ik kan niet eens beschrijven hoeveel mijn huid erop vooruit is gegaan. Niet alleen mijn huid, maar ook mijn make-up ziet er nu een heel stuk beter uit! Ik gebruik zelf een wat duurdere moisturizer: Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion + voor een droge tot zeer droge huid.
Dramatically Different Moisturizing Lotion+
Dit is mijn holy grail, ik denk dat ik al aan mijn derde flacon bezig ben en dit spul gaat enorm lang mee! Hij kost 26,40 euro, maar is ontzettend goed. Een goedkopere moisturizer waarvan ik weet dat hij goed werkt is de Moisturizing dagcrème van de Kruidvat voor slechts 1,49 euro! Ongelooflijk toch? En... er is ook nog een nachtcrème van! Voor dezelfde prijs!

Om erachter te komen wat voor huid jij hebt, kun je het beste een quiz doen. Dan moet je een aantal vragen invullen en vertellen zij je wat voor huidtype je hebt. Super handig!

Een aantal goede websites:

Primers
Primers zijn een soort crème die je onder je make-up, maar na je moisturizer aanbrengt om ervoor te zorgen dat je make-up de hele dag blijft zitten. Als je net begint met make-up heb je eigenlijk nog geen gezichtprimers nodig. Je zult waarschijnlijk toch nog niet zo veel dragen en daarom is het overbodig. Heel eerlijk gezegd, gebruik ik zelf niet eens een primer en ik draag al bijna zeven jaar make-up. Ik heb het er niet voor over om er veel geld aan uit te geven als ik weet dat ik het misschien niet eens gebruik... Hoewel, ik zou wel heel graag de porefessional primer willen uittesten van Benefit. Daar heb ik zoveel goede dingen over gehoord!
Helaas is deze primer alleen al 33 euro... Niet echt geschikt dus als je net begint. Een optie waar ik over denk om te proberen is de Prime and Fine Pore Refining Anti-Shine Base van Catrice. Te koop bij de Kruidvat voor 4,59 euro!
Prime And Fine Pore Refining Anti-Shine Base
Een primer die ik zelf wel iedere dag trouw gebruik, is een oogschaduwbasis. Dit heeft eigenlijk hetzelfde effect als een normale primer, maar dit is echt afgesteld op de gevoelige huid van je ogen en zorgt ervoor dat je oogschaduw niet creast. Dat betekent dat je oogschaduw in de "vouw" van je oog gaat ophopen. Dat staat nou eenmaal niet charmant!
Ik gebruik zelf deze I Love Stage eyeshadow base van Essence, heel goedkoop en doet zijn werk prima. Hij wordt verkocht bij de Kruidvat voor 2,59 euro, een koopje dus!

Dat was het alweer voor deze week, volgende week laat ik zien wat er na deze twee stappen komt!

Wat zijn jouw tips voor beginnende beauty-lovers?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten