zaterdag 10 januari 2015

My mascara routine & review!

. | via Facebook
Bron: Weheartit

Toen ik tussen Kerst en Oud en Nieuw een paar dagen weg was, heb ik natuurlijk ook geshopt (zie mijn Arnhem Haul). Tot mijn grote schrik was ik er de dag voor dit reisje achter gekomen dat mijn geliefde mascara's die ik altijd gebruik - Maybelline the Falsies Volum'express in Black drama en Loréal Telescopic in Carbon Black - helemaal op waren. Ik ga geen dag zonder mascara, dus je kunt begrijpen dat dit voor mij nogal stressvol was. #firstworldproblems - Please note the sarcasm there!

Kruidvat bood voor mij de uitkomst. Ik vind het altijd leuk om nieuwe producten uit te proberen en toen ik zag dat Loréal 1+1 gratis had op alle mascara's was ik om. A new one it is! Ik gebruikte the Falsies toch al een hele tijd en ik vond het wel tijd worden om iets nieuws te proberen. 

Ik koos wel weer voor de Telescopic mascara, maar wel een iets andere versie. Dit is de False Lash Telescopic Infinite Length Effect Fibers. Jeez, konden ze de naam nog langer maken? De tweede mascara die ik koos is de Mega Volume Collegene 24H Waterproof. Dit is wat er van vind!

False Lash Telescopic Infinite Lenght Effect Fibers

De verpakking is er op vooruit gegaan, vind ik. De vorm is nog precies hetzelfde, maar de zilvere kleur ervan staat wat mooier. Het borsteltje is nog steeds van plastic, maar heeft nu een betere vorm om je wimpers nog langer te maken.
Ik gebruik deze mascara als eerste om mijn wimpers langer te maken en WOW! Mijn wimpers zijn van zichzelf vrij kort en licht, maar na één laagje van deze mascara zijn ze drie keer zo lang! Het borsteltje is wel iets waar je aan moet wennen, je moet hem echt op een bepaalde manier houden om het gewenste effect te krijgen, maar als dat lukt, dan is het perfect. De formule vond ik ook fijn, niet te droog, maar wel sneldrogend, dus goed op te bouwen.

Rating: *****

Mega volume collagene 24H waterproof

De verpakking is mooi, niets speciaals. Ik vind hem wel ietswat grof om vast te houden, maar niets hinderlijks. Het borsteltje is absolutely huge! Ik heb me al minstens tien keer in mijn oog geprikt. Niet heel handig voor een lenzendrager! De borstel doet wel zijn werk, dus het gebruiksgevaar neem ik maar voor lief.

Ik gebruik normaal gesproken geen waterproof mascara, maar ik weet dat waterproof de krul beter in je wimpers houd en sinds dat iets is waar ik nog weleens mee struggle, wilde ik er toch een gokje op wagen. Ik ben blij verrast, moet ik zeggen. De formule is wel iets vloeibaarder dan ik normaal gesproken gewend ben, maar het werkt wel. Het geeft mijn wimpers iets meer volume, maar niets extreems, dus het is een hele geschikte mascara voor overdag (bijvoorbeeld voor naar school of naar je werk ofzo).
Deze mascara gebruik ik als tweede om naast extra lengte, extra volume te creëren. Anders heb ik wel lange wimpers, maar zie je ze bijna niet omdat ze zo dun zijn! Ugh, the horror! 

Rating: ***1/2 ( The Falsies blijft de beste mascara die je kunt gebruiken voor extra volume)

Zo zien mijn wimpers eruit na één laagje van beide mascara's! Ik herhaal: 1 LAAGJE! WTH?! Dat is me nog nooit gebeurd... Dit is zeker een combi die ik nog lang zal gebruiken!

Wat is jouw favoriete mascara? Nog aanbevelingen op het gebied van volume?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten