zaterdag 3 januari 2015

Bookreview: Girl Online by Zoë Sugg

Girl Online is geschreven door Zoë Sugg, beter bekend als Zoella (of Zozeebo) op het internet. Ze is fulltime blogger, vlogger en feitelijk mijn idool. Nu heeft ze haar eerste boek uitgebracht en natuurlijk moest ik het lezen. Mijn ouders waren zo lief om het voor kerst voor me te kopen, dus bedankt mama en papa!!!

Ik ben tussen kerst en oud en nieuw een weekendje weg geweest en natuurlijk heb ik die gelegenheid met beide handen aan gegrepen om het boek te lezen.

22510983
Plot
Penny heeft het niet gemakkelijk: ze is verlegen, heeft paniekaanvallen en in de liefde wil het ook niet lukken. De enige twee dingen die haar rechtop houden, zijn haar gbff (haar gay best friend forever) en de anonieme blog die ze bijhoudt over haar leven: Girl Online. Haar ouders runnen een bedrijf gericht op het plannen van thema-bruiloften. Dan krijgen ze opeens een opdracht voor een thema bruiloft in New York! Ze vertrekken naar Amerika voor een week vlak voor de kerst om de bruiloft te kunnen verzorgen. Penny's beste vriend mag ook mee en samen willen ze de tijd van hun leven hebben in deze week. Maar dan duikt er een jongen op die hun plannen opschudt. Isn't there always some guy?

Oordeel
Ik was ietwat bevooroordeeld bij het lezen van dit boek. Ik ben namelijk al jaren een enorme fan van Zoë's blog en YouTube-kanaal. Ik wilde het boek dus heel graag heel leuk vinden. Het zou zo jammer zijn geweest als het boek had teleurgesteld. Gelukkig was dit niet het geval. Ik heb echt genoten tijdens het lezen van dit boek. Ik moet wel zeggen dat het op sommige stukken in het boek leek alsof het geschreven was voor een iets jonger publiek. Niet dat ik nou zo'n oude taart ben, ik ben zelf pas achttien, maar ik denk dat dit boek wat meer richting de vijftien/zestien ging. Niet een mega verschil, maar net dat kleine beetje dat de leesstijl verandert. Gelukkig lees ik wel vaker wat jongere boeken, dus voor mij was het niet hinderlijk. Het verhaal zelf was ontzettend leuk in elkaar gezet. Het was het prototype cutesy young adult romance. Heel schattig en lieflijk. Er zat genoeg humor in en wat ik heel leuk vond om te zien, was dat er kleine verwijzingen naar haar eigen vriendengroep en YouTube filmpjes in het boek verwerkt waren.

Rating: ****

Geen opmerkingen: