dinsdag 8 september 2015

Filmreview: Kingsman (the secret service)

Het begin van school en daarmee het begin van september betekent voor mij altijd toch wel het einde van de zomer en het begin van de herfst. In Nederland is de herfst in twee woorden te omschrijven: winderig en regenachtig. Twee dingen waar ik een enorme hekel aan heb... Maar er zitten natuurlijk ook pluspunten aan dit weer, rainy days zijn perfect om op de bank te hangen in je pyjama met een kop thee en een leuke film! Een echte aanrader voor deze herfst is Kingsman: The Secret Service. Lees hieronder wat ik ervan vond!

Plot
Een spionnenorganisatie recruteert een jongen van de straat zonder toekomst en plaatst hem in hun super competitieve spionnen trainingsprogramma. Wat ze niet hadden verwacht, was dat hij misschien wel de oplossing was voor de dreigende crisis die hen te wachten staat.

Cast
Colin Firth Picture Taron Egerton Picture Samuel L. Jackson Picture Colin Firth heeft de rol van Harry Hart op zich genomen, ook wel Galahad, de man die de straatjongen ontdekt en introduceert bij de Secret Service. Ik ben al fan van het werk van Colin Firth sinds ik hem zag in Bridget Jones en sindsdien vind ik eigenlijk alles wat hij doet leuk. Hij is op en top Brits en super posh, maar dat maakt het duizendmaal grappiger als hij iets bad-ass doet, zoals in deze film meerdere malen gebeurt! Taron Egerton speelt de rol van Eggsy, de straatjongen die de kans krijgt om geheim agent te worden. Ik had hem nog nooit in een film gezien, maar het was overduidelijk waarom hij was gecast voor deze rol. Heel grappig en sarcastisch op die specifieke Britse manier we all know and love! Samuel L. Jackson speelt in deze film de baddie, the bad guy, the villain... Hoe je het ook noemen wilt, hij is niet bepaald de liefste jongen op aarde. Ik ken Samuel L. Jackson eigenlijk alleen van films waarin hij de rol van held op zich neemt en had hem nog nooit als slechterik gezien. Hij was in deze film niet erg eng of creepy, meer naïef en wacky, maar toch was hij overtuigend in zijn rol.

Mijn oordeel
Ik heb deze film met familie gekeken en ik had er heel eerlijk gezegd lage verwachtingen van. De trailer leek een beetje kinderachtig en maakte mij niet heel enthousiast voor de film zelf, maar ik heb mijn woorden terug moeten nemen, want het was echt een hele leuke film. Ondanks al het geweld en badassness (vanaf nu een echt woord) was het meer een komedie dan een actiefilm en dat kan ik altijd wel waarderen. 

Rating: ****

Heb jij 'Kingsman: The Secret Service' al gezien?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten