vrijdag 11 september 2015

What to wear on rainy days

Herfst in Nederland staat gelijk aan regen, regen en nog eens regen. Ik ben er geen fan van, aangezien ik altijd een paraplu vergeet mee te nemen en dan als een verzopen katje op mijn plaats van bestemming aan kom. Natuurlijk is dit volledig mijn eigen schuld (ik vergeet immers die verdraaide paraplu), maar toch blijft het niet leuk. Wat ik wel leuk vind aan regenachtig weer is de kleding. Regen + regenlaarzen = love! Lees hieronder hoe ik me bescherm tegen de veranderende weersomstandigheden...

Tip 1
Regenlaarzen lijken misschien iets wat alleen nog maar gedragen wordt door kleuters of mensen op het platteland, maar de laatste tijd hebben een heleboel bekende winkels leuke laarsjes in stock. Vooral nu de A/W collecties uitkomen, zullen er hordes regenlaarzen te koop zijn.
Leopard Print Chelsea Wellies  | New Look Black Studded Buckle Strap Biker Wellies | New LookCoral and Black Chelsea Wellies | New Look

Tip 2
Als je net als ik heel vaak een paraplu vergeet mee te nemen, zorg er dan voor dat jouw jas een capuchon heeft. Helaas werkt het niet net zo goed als een paraplu, maar het zal in ieder geval je haar voor het grootste deel beschermen tegen de regen. Je bent niet voor niets een half uur eerder opgestaan vanmorgen om je haar nog te kunnen doen!
Grey Faux Fur Trim Hooded Biker Duffle Coat  | New LookStone Faux Fur Trim Hooded Biker Duffle Coat  | New LookBurgundy Faux Fur Trim Hooded Duffle Coat  | New Look

Tip 3
Als je niet erg gecharmeerd bent van de 'boer-zoekt-vrouw'-look, is een andere schoenen gerelateerde tip om niet te veel moeite te doen. Dit klinkt misschien hypocriet uit de mond van een meisje dat zelfs als het sneeuwt nog op hoge hakken loopt, maar toch zeg ik het. Ik ben meerdere malen onderuit gegaan en geloof me, niet prettig! Laat je stiletto's dus een dagje in de kast staan en kies voor een paar verstandige schoenen. Sneakers zijn hier een goede optie, veilig en cute. Win-win!
White Textured Slip On Plimsolls | New LookCamel Contrast Cuff Hi-Top Trainers  | New LookBronze Snakeskin Jogger Trainers  | New Look

Tip 4
Je hebt geen paraplu bij de hand en je jas heeft ook geen capuchon. Wat nu? Draag je haar vast on dat slierterige effect te omzeilen. Hip op dit moment zijn milkmaid braids als je lang haar hebt of een chignon als je korter haar hebt. Beschik je nou niet over haartalent? Een simpele paardenstaart of messy bun werkt net zo goed.



Tip 5
Ik merk zelf altijd dat het moment dat ik regen en donkere luchten zie, ik iets te gemakkelijk naar winterse kleding grijp. Wat dit betekent, is dat ik als het regent het gewoon goed heb (niet te warm, niet te koud), maar het moment dat de wolken verdwijnen en de zon weer tevoorschijn komt, zweet ik peentjes en voelt het net of ik langzaam smelt in die dikke trui. Mijn tip om dit tegen te gaan? Laagjes. Draag niet één dikke trui om warm te blijven, maar bereik hetzelfde niveau van warmte met meerdere kledingstukken. Draag bijvoorbeeld een dun T-shirt, een vestje, een dun jasje en een sjaal. Wanneer het dan weer warm wordt midden op de dag, kun je nu gewoon laagjes uittrekken totdat je je weer comfortabel voelt.
White Fine Knit Aztec Blanket Wrap  | New LookBlack Mystic Moon Life Cycle T-Shirt | New LookDark Grey Ripped Skinny Jeans  | New Look

Dit waren mijn tips voor regenachtige dagen! Wat zijn jouw rainy days staples? Heb jij nog tips? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten