vrijdag 18 september 2015

What's in my school bag?

Bij vrienden en familie sta ik erom bekend om altijd een grote tas met me mee te sjouwen en dat is niet anders als ik naar school ga. Mijn schooltas heeft de grootte van het soort koffer dat je meeneemt als je een week op vakantie gaat en geloof me, er zit ook genoeg in om een week te kunnen overleven. Op youtube zie ik altijd filmpjes voorbijkomen als 'What's in my bag' en ik dacht dat het misschien wel interessant zou zijn om te delen wat ik op een normale schooldag met me mee draag...

Dit is hoe mijn tas eruit ziet als ik hem helemaal heb ingepakt. Alles heeft zijn eigen plekje en het past allemaal perfect in de vakken die de tas heeft. 

En dit is hoe de chaos eruit ziet als ik alles eruit heb gehaald. Het lijkt misschien veel, maar het zijn echt allemaal spullen waar ik niet zonder kan.

Over mijn map heb ik het al vaker gehad op mijn blog. Als je wilt zien hoe ik het heb ingedeeld, lees dan mijn post over 'binder setup'. Om het gebruik van mijn map wat gemakkelijker te maken, draag ik ook altijd een doorzichtig mapje (voor losse hand-outs) en een schrift waarvan ik de bladzijden in mijn map kan stoppen met me mee.

Als we toch op het onderwerp van notitieboeken zitten, kan ik daar net zo goed gelijk mee doorgaan. Ik heb verder altijd mijn bullet journal (voor to-do lijstjes) en het notitieboek dat ik gebruik voor mijn verhalen bij me (beiden zijn gekocht bij de IKEA). 

Mijn agenda, etui, broodblik en thermoskan zijn allemaal afkomstig van de HEMA. Ik ben ervan overtuigd dat de Hema niet alleen de goedkoopste schoolspullen verkoopt, maar ook de beste en de leukste. Al vanaf de middelbare school gebruik ik Hema agenda's en nog nooit ben ik er teleurgesteld in geweest. 

Mijn portemonnee - waar negen van de tien keer geen geld in zit, maar wel mijn OV-chipkaart en mijn collegekaart - is van de Kruidvat, net als de mini deodorant. Het gele ronde tinnetje is gekocht bij De Tuinen en bevat kalmerende zuigtabletjes. Heel fijn om te gebruiken voor presentaties of examens. Echt een aanrader!

Als laatste heb ik altijd een verzameling schoolboeken bij me, normaal gesproken natuurlijk alleen de boeken waar ik die dag les over heb. En volgens mij was dat alweer alles wat in mijn tas zit. Normaal gesproken heb ik ook nog een make-up tasje bij me voor dat soort benodigdheden, maar op het moment dat ik deze foto's maakte, was dat tasje verborgen onder een grote hoop tassen en schoenen op de vloer van mijn kamer en kon ik daar niet zo gemakkelijk bij... Whoops!

Zit jouw tas ook altijd zo vol of ben je meer het type dat simpelweg een pen met zich mee draagt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten