dinsdag 22 september 2015

Filmreview: the man from u.n.c.l.e

Plot
Begin jaren '60 krijgt special agent Napoleon Solo de opdracht om een jonge vrouw van Oost-Berlijn naar West-Berlijn te brengen. Tijdens deze wilde reddingsactie wordt hij meerdere malen geblokkeerd door een andere agent met een iets agressievere aanpak dan Solo. Je kunt je indenken hoe verbaasd beide mannen zijn als ze horen dat zij samen een nieuw team moeten vormen om de wereld te beschermen van een aanval met kernwapens. 

Cast
Henry Cavill (aka Superman in 'Man of steel') heeft de rol op zich genomen van de smooth-talking, perfect geklede Amerikaan met vlugge vingers. Hij heeft de hele Ken-look down to a T en dat maakt zijn weergave van Napoleon Solo ontzettend geloofwaardig.
Armie Hammer speelt Ilya Kuryakin, de russische spion met het hart van goud. Tijdens de hele film heb ik me af zitten vragen waar ik Armie Hammer nou precies van kende, maar ik kwam er echt niet op. Gisteren heb ik het eindelijk gegoogled en het antwoord vond ik hilarisch. De stoere Rus die de definitie van Bad-Ass is (ja, met hoofdletters!) was in een vorig leven (aka in zijn vorige film) de prins van Sneeuwitje in Mirror, Mirror! Jup, dat beeld krijg ik nooit meer uit mijn hoofd. 
Gaby (het meisje dat beschermt moet worden) wordt gespeeld door Alicia Vikander. Ze heeft vooral in Zweedse films gespeeld hiervoor en aangezien ik helaas moet toegeven dat mijn Zweeds wat weggezakt is, heb ik haar nooit eerder in een film gezien. Ze deed het wel erg leuk, ze was tomboyish, maar op een grappige manier. 

Oordeel
Wat ik heel grappig vond om te merken, was dat ik direct geïnteresseerd was in de verhaallijn van Ilya, terwijl de collega waarmee ik de film keek, aan de kant van Napoleon stond. Uiteindelijk waren we allebei tevreden met het einde en vonden we het een hele leuke film. Wat mij wel opviel, was dat de film omschreven werd als een actiefilm, terwijl ik het meer actie/komedie vond. Ik bedoel, het was geen James Bond! Maar eerlijk gezegd vond ik deze formule perfect. Er zat actie in, het was sarcastisch en grappig, er zat een liefdesplot in... Echt, als je deze film nog niet hebt gezien en je houdt van één van deze genres, ga hem kijken! 

Rating: *****  

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten