woensdag 18 december 2013

Countdown to Christmas: Roomtour

Nog 8 dagen tot Eerste Kerstdag!
Ik ben twee weken geleden samen met mijn ouders verhuisd, we woonden eerst in een flat, maar nu zijn we naar een rijtjeshuis verhuisd. Ik heb de hele zolderverdieping, die ik liefdevol mijn penthouse noem! Ik houd heel erg van een Engels-achtige inrichting, veel florals en lichte kleuren, dus dat heb ik geprobeerd zoveel mogelijk in mijn kamer te verwerken...

Bureau/ "werk"-gedeelte
Alhoewel ik op het moment niet werk (ik werk van April tot Oktober in een ijswinkeltje), ga ik wel gewoon naar school en daarom vind ik het toch wel heel fijn om aan een bureau te kunnen zitten als ik huiswerk moet maken. Ook is het handig om te bloggen!
Ik heb niet echt hele speciale dingen op mijn bureau staan, maar ik vind het er echt leuk uitzien!
- Het stoeltje en het bureau zijn beide van Ikea.
- Het servies is van Blokker.
- De kaarsen zijn ook van Ikea.
In de rechterbovenhoek staat een klein glazen potje van de Zeeman met daarin waxmelts en daarnaast staat dan ook mijn waxbrandertje. Ik heb deze zondag voor het eerst uitgeprobeerd en het werkt perfect!

Bed en nachtkastje


Ik kan in de weekenden uren doorbrengen in mijn bed, gewoon lekker films kijken of liggen lezen, heerlijk!
- Mijn bed is van Ikea, evenals het dekbed en de kussenslopen.
- Mijn nachtkastje heb ik gekregen van familie, dus daar weet ik niet van waar hij gekocht is.
- De klok is van de Xenos, de kaarsen weer van Ikea en het doosje is van de Zeeman!
- Het boek dat er ligt is "Billy and me" van Giovanna Fletcher, het is één van mijn favoriete boeken, dus er komt nog een bookreview van! O, ik heb het boek overigens gekocht bij bol.com!
- De beer is een ICI Paris XL beer die mijn moeder een keer heeft gekregen!

Boekenkast
Hier ben ik eigenlijk nog het happiest mee, mijn boekenkast! In ons vorige huis moest ik mijn boeken in een veel te kleine Billy-boekenkast proppen, waar ze helemaal niet tot hun recht kwamen en nu kan ik ze eindelijk allemaal kwijt! Jippie! Bovenop de kast heb ik nog een schattig serviesje gezet (ik wist niet waar ik het anders kwijt kon), twee schilderijtjes en een naaidoosje.
- De fotolijstjes zijn van de Xenos.
- Het serviesje is volgens mij gekocht bij de Douwe Egberts winkel, al zou ik zo snel niet weten van welk merk het is.
- De naaidoos heeft mijn moeder al zolang ik me kan herinneren, dus ik weet echt niet waar ze die vandaan heeft!

Overige kastjes

Aangezien ik veel te veel zooi heb (ja, ik geef het toe, shh, niet tegen mijn moeder zeggen), had ik nog een aantal kastjes nodig om het allemaal in op te kunnen bergen.
- Het grootste kastje is van de Xenos, ze hebben daar een hele collectie meubeltjes in deze stijl.
- Het kleine kastje is gekocht bij de Kwantum.
- Het "Dream" bordje heb ik gekregen van mijn tante, die er zelf de rozen en de lampjes omheen heeft gedaan. Echt té schattig!
- De kaarsen zijn (alweer) van de Ikea en de kleintjes van de Xenos.
- Het lichtroze boek/ doosje is ook van de Xenos en zit op dit moment barstensvol met kleine prulletjes die ik nergens anders kwijt kon.
- De fotolijstjes zijn volgens mij van de Leen Bakker, maar dat weet ik niet heel zeker meer (ze zouden ook van de Xenos kunnen zijn, :D).
- De schilderijtjes op het kleine kastje zijn weer gekocht bij de Xenos (blijkbaar shop ik alleen maar bij de Ikea en de Xenos!)!
- Het kleine tasje op de grotere kast is zo'n dingetje waar muziek uit komt als je hem opwind, dit is een kerstversie, dus hij speelt een kerstliedje af. Echt heel leuk!
 
Hoe ziet jouw kamer eruit? Houd jij ook van een lichte kamer of ben jij meer van de felle kleuren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten