dinsdag 24 december 2013

Countdown to Christmas: Recept kaneelcakejes


Nog één dag tot Eerste Kerstdag!
Ik ben gek op alles wat met kaneel te maken heeft; kaneelkoekjes, kaneelthee, kaneelkaarsen en toen zag ik op internet een recept voor kaneelcakejes en ik heb besloten dat vandaag te delen!
 
Ingrediënten
- 80 gram bloem
- 1 mespuntje bakpoeder
- 1 tl kaneelpoeder
- 85 gram suiker
- 1 ei
- 70 ml melk
- 25 ml zonnebloemolie
 
Bereiding
Verwarm de over voor op 180 graden Celsius.
Meng de bloem, bakpoeder, kaneelpoeder en suiker.
Meng het ei, de melk en de olie in een aparte kom en voeg langzaam de droge ingrediënten toe en meng tot een glad beslag.
Verdeel het beslag over de cakevormpjes en bak ze in circa 25 minuten goudbruin en gaar!
 

* Ik heb er ook nog 3/4 appel erin gedaan (in hele kleine stukjes gesneden), maar een hele appel zou ook nog kunnen! 
**Ik maak cupcakes altijd in mijn roze cupcakemaker, dan hoeven ze er maar 7 minuutjes in en dan zijn ze al klaar! Het apparaat is alleen geschikt voor mini-cupcakes, dus je moet waarschijnlijk wel een stuk meer ladingen maken voordat al het beslag op is, maar ja! Ze zijn dan wel ontzettend schattig!

Alweer de laatste Countdown to Christmas! Ik vond het heel leuk om te doen en ik hoop dat jij het ook leuk vond om te lezen! Fijne feestdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!

x Noëlle

1 opmerking: