vrijdag 10 oktober 2014

Bookreview: The Goddess test


Plot
Haar moeder is de enige vriendin die Kate ooit heeft gekend en nu haar moeder stervende is, wil Kate er alles aan doen om haar resterende tijd op aarde zo plezierig mogelijk te maken, ook al betekent dat New York verlaten en verhuizen naar haar moeders geboortestad Eden. Ze leert daar een jongen kennen, Henry, die claimt Hades (de god van de onderwereld) te zijn. Hij zegt dat hij haar moeder kan redden als zij beloofd zijn vrouw te worden. Het enige wat zij hoeft te doen is zeven tests doorstaan...

Oordeel
Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in Griekse mythologie. Ik heb zelfs in mijn profielwerkstuk een link gelegd tussen het verhaal van Perseus en het sprookje Rapunzel. Dit boek was dus right up my alley. Het was zo interessant en vooral grappig om deze moderne take op eeuwenoude mythes te lezen! Ook vond ik het leuk om erachter te komen welk personage in het boek symbool staat voor welke Griekse god/godin. Sommige waren vanaf het begin al duidelijk, maar anderen verbaasden mij echt toen ik het eenmaal wist. De schrijfstijl van Aimee Carter is heel rustig en simpel, ondanks het feit dat het zo'n absurd ingewikkeld onderwerp is dat zij in dit boek aansnijdt. Waar ik ook heel blij mee was, was dat zij er geen driehoeksverhouding in heeft gegooid, zoals de laatste tijd in zoveel young adult fantasy boeken wordt gedaan (lees: Twilight). 
Een absolute must-read  als je geïnteresseerd bent in oude mythen en de Griekse goden...

Rating: *****

Geen opmerkingen:

Een reactie posten