zondag 26 oktober 2014

My experience with piercings


Meer dan twee maanden geleden heb ik een helix piercing laten zetten, zoals op de (wazige!) foto te zien is. Ik wilde dit al een hele tijd en aangezien ik een afspraak ging maken om een nieuwe tattoo op mijn ribben te laten zetten, bedacht ik dat het misschien slim was om de piercing op dezelfde dag te laten zetten. Fout!
Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad... Ik ben echt een ontzettend watje op het gebied van piercings. Toen ik mijn normale oorbellen liet zetten, viel ik ook al zowat flauw en nu was het nog vijftig maal erger. Ik weet nu wel dat ik nooit, nooit, nooit meer een piercing ga laten zetten!

Wat ik wel heel vreemd vind, is dat ik van beide tattoos helemaal geen last heb gehad. Het zetten van een tattoo op je ribbenkast is de pijnlijkste plek om een tattoo te nemen, zeggen ze. Nou, daar ben ik het niet mee eens. Het heeft niet eens pijn gedaan! Het kietelde alleen als een gek! Waarom de piercing dan wel ontzettend veel pijn deed, snap ik ook niet...

Jammer genoeg, zit mijn piercing er op dit moment niet meer in. Ik heb hem er vandaag uitgehaald. Niet omdat ik het niet leuk vond staan, want ik vond het geweldig... Maar omdat mijn oor de piercing heeft "afgestoten". Blijkbaar is dat een ding dat kan gebeuren. Je huid denkt dan 'WTF! Waarom zit er een ijzeren staaf door mij heen?' en besluit de piercing te boycotten. Het is gaan ontsteken en het deed constant pijn. Nou weet ik dat het bij helix piercings heel lang duurt voordat ze zijn genezen, maar ik heb helaas geen tijd om daar op te wachten. Ik heb namelijk een gaatje in het tussenschot van mijn hartkamers en ben daardoor heel gevoelig voor ontstekingen. Als er niet op tijd naar gekeken wordt, dan wordt ik heel erg ziek en lig ik in het ziekenhuis. Dat wilde ik natuurlijk niet hebben, dus heb ik met pijn in mijn hart besloten om de piercing er simpelweg uit te halen!

Als een soort troostprijs heb ik wel besloten om een tattoo achter mijn oor te laten zetten die ik al heel lang wil: een tiny ankertje. Ankertjes zijn een soort internationaal symbool voor de rockabilly/pin-up/vintage lifestyle en aangezien ik me daar heel comfortabel bij voel, wil ik er één laten zetten. Zoals je misschien merkt, zitten mijn tattoos op plekken die niet altijd te zien zijn (mijn voet, mijn ribben en over een poosje achter mijn oor). Dit doe ik expres. Ik, persoonlijk, vind tattoos heel mooi en ik vind het ook gaaf om ze bij andere mensen te zien, maar ik snap ook dat een toekomstige werkgever hier misschien wat meer problemen mee kan hebben. Ook zijn mijn tattoos op deze manier veel persoonlijker, omdat niet iedereen ze te zien krijgt.

De tattoo die ik heb laten zetten:

P.S. De persoon die piercing heeft gezet, heeft er niets mee te maken dat de piercing niet goed ging. Hij heeft hem heel goed gezet, het is gewoon mijn huid die besloot opstandig te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten