dinsdag 14 oktober 2014

Creatures of the night book tag

Gisteren plaatste Katytastic (een bekende booktuber) deze nieuwe tag en ik heb besloten hem uit te voeren!

1. Favoriete vampier-boek?
18660669
Honderd procent zeker, de Vampire Academy serie van Richelle Mead! Ik heb de eerste vijf boeken gelezen, er zijn er zes in totaal geloof ik. Om het verhaal in het eerste boek te snappen, zet ik hieronder de trailer van de film. Dat zegt wel genoeg, denk ik zo.

2. Favoriete weerwolf-boek?
6068551
Op dit onderdeel moet ik instemmen met Kat, de Shiver serie van Maggie Stiefvater is awesome. Ik weet dat een heleboel mensen het verhaal nogal traag vonden, maar de hoofdpersonen maakten dat voor mij helemaal goed...
Ik heb al een korte review op mijn blog staan van Shiver!

3. Favoriete zombie-boek?
7619057
Ik heb eigenlijk maar één keer een zombie-boek gelezen, maar het was wel echt een geweldig boek! Het is hetzelfde boek als Kat koos; Warm bodies van Isaac Marion! Zie hieronder weer de trailer...

4. Favoriete boek met een geest erin?
9378297
Oooooh, ik heb hier het perfecte boek voor: Anna dressed in blood van Kendare Blake! Het klinkt creepy en dat is het ook, maar op een goede en vaak heel grappige manier. Het gaat over een jongen die jaagt op geesten en hij is er ontzettend goed in, totdat... hij Anna tegenkomt, een geest die zijn hele leven op zijn kop zet.

5. Favoriete heksen/warlock boek?
5287473
Ik heb vrijwel alle boeken gelezen die Kat heeft gelezen en tja, dan heb je ook dezelfde favorieten... Zo ook bij dit onderdeel: Hex Hall van Rachel Hawkins is hilarisch! Alle creatures of the night komen er in voor, maar het wordt niet overdreven en blijft gefocused op de hoofdpersoon, een heks!

6. Favoriete boek met een fee?
256683
The mortal instruments serie van Cassandra Clare, ik ben gek op deze serie en het is eigenlijk het enige boek dat ik heb gelezen waar een fee in voorkomt!
P.S. Jamie Campbell Bower als Jace (whatever-his-last-name-is)!

7. Favoriete boek met een demon?
7171637
Ook hierin moet ik Kat gelijk geven, de Infernal Devices serie van Cassandra Clare is de perfecte serie als je houdt van demonen en demonenjagers! Het speelt zich af in de Victoriaanse tijd en heeft de goede combinatie liefde en actie (SPOILERS: helaas heeft het wel de o-zo-gehate driehoeksverhouding, God, wat haat ik dat!).

8. Favoriete boek met een engel?
Hush, hush van Becca Fitzpatrick! Ik ben een enorme sucker voor dat hele verboden liefde verhaal in boeken (I blame Romeo and Juliet!) en dit boek is het toppunt van verboden liefde. Loved it!

9. Favoriete boek met een aliën?
12578077
Mijn favoriete alien-serie is de Lux-serie. Met als eerste en favoriete boek: Obsidian!
Zie mijn uitleg hier!

10. Favoriete boek met een mens met bovennatuurlijke krachten?
9681214
Ik weet niet of het telt, maar: The goddess test van Aimee Carter. Het zijn niet echt mensen, het zijn goden, maar het zijn absoluut bovennatuurlijke krachten...
Zie mijn book review voor een rating!

Wat is jouw favoriete creature of the night? De mijne is obviously de engel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten