maandag 27 oktober 2014

My top five fantasy TV-series

Ik kijk bijna geen tv, maar ik kijk wel heel veel series via internet. Over het algemeen kijk ik dezelfde series steeds opnieuw, maar soms probeer ik eens iets nieuws en meestal ben ik blij verrast met het resultaat! 

Voor deze top vijf post zal ik mijn top vijf fantasy tv series op een rijtje zetten!
P.S. Ik heb het fantasy series genoemd, omdat ik op deze manier niet vastzit aan één creature...

Supernatural

I loooooooooooove Supernatural! Het is één van die series waar ik gewoon nooit genoeg van krijg. Ik ben pas halverwege seizoen drie, maar ik weet 100% zeker dat ik de tien seizoenen allemaal ga kijken. En hurrah! Er is bekend gemaakt dat er ook nog een seizoen elf komt! Woohoo!
De serie gaat over twee broers die jagen op all supernatural creatures. Meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen, want dan verpest ik het eerste seizoen nogal. Het is beter als je niet te veel weet als je begint.
P.S. Het maakt niet uit wat anderen zeggen, season 1 is the happy season!

Teen Wolf
Teen Wolf is voor mij echt zo'n serie die je kijkt als je je verstand even op nul wilt zetten. In seizoen 1 is de plotlijn nog ontzettend simpel en makkelijk te volgen, ik moet zeggen dat vanaf seizoen 2 de plotlijnen ingewikkelder worden, maar nog steeds is het heel makkelijk te volgen.
Het gaat over een jongen die samen met zijn beste vriend op zoek gaat naar de andere helft van een lijk dat bij hen in het dorp is gevonden. Tijdens hun zoektocht wordt hij gebeten door een wolf en langzaamaan verandert hij in een weerwolf.

Vampire diaries
Vampire diaries was de eerste "fantasy" serie die ik keek. Het gaat over twee vampierbroers die vroeger (toen ze nog mens waren)  verliefd werden op hetzelfde meisje en dat meisje (dat eigenlijk een vampier was) heeft in plaats van te kiezen tussen de twee broers, beide broers verandert in vampiers. Nu leven ze al honderd+ jaar in een soort stille oorlog. Totdat een nieuw meisje opduikt, die verbazingwekkend veel op hun jeugdliefde lijkt...

American Horror Story
AHS is een serie waar je tegen moet kunnen. Het is creepy, er wordt veel in gemoord, er zitten veel bloedige scenes in en het taalgebruik kan soms nogal grof zijn. MAAR... Als je daar geen probleem mee hebt, moet je het kijken. Ieder seizoen begint er een nieuw verhaal, maar met dezelfde cast wat naar mijn idee briljant is. 
Seizoen 1 heet Murder House en gaat (je raadt het al) over een huis waar de eigenaren iedere keer van worden vermoord. Een nieuwe familie gaat er wonen en het verhaal gaat over hun leven in het nieuwe huis...

Beauty and the beast
 Beauty and the beast 2.0! Ik vind het verhaal van Beauty and the Beast geweldig en ben zelf nu een moderne vertelling ervan aan het schrijven! 
In dit geval gaat het over een politie agente van wie haar moeder voor haar ogen is vermoord, maar zijzelf is ergens door geredt. Zij weet dat het niet echt een persoon was, maar ze weet ook niet wat hij dan wel is. Jarenlang is ze op zoek geweest naar deze mysterieuze man, tot op een dag hij haar vindt...

Wat zijn jouw favoriete fantasy series?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten