vrijdag 31 oktober 2014

NANOWRIMO

Happy Halloweeeeeeeeeeeeen!

Zo, nu dat uit de weg is, kan ik beginnen met het onderwerp dat ik voor vandaag heb uitgekozen: NANOWRIMO! Ik heb het hier volgens mij al eerder heel kort over gehad, maar ik heb nog nooit een echte blogpost erover gemaakt, so here we go.

NANOWRIMO staat voor National Novel Writing Month en vindt plaats de gehele maand november. In deze maand is het de bedoeling dat je 50 000 woorden schrijft aan jouw boek. Ik heb dit jaar in Juli meegedaan met Camp NANOWRIMO, een wat soepelere versie van NANOWRIMO waarbij je zelf je wordcount mag kiezen. Bij NANO is dat niet het geval, iedereen schrijft 50 000 woorden, anders "verlies" je. Het is geen wedstrijd, het is puur en alleen voor jezelf om je schrijfvaardigheden te verbeteren.

Dit jaar heb ik geen tijd om NANO echt te kunnen doen, dus ik heb een cheat bedacht. Ik ga zelf een versie maken van NANO. Ik werk op dit moment namelijk niet aan één specifiek verhaal, maar aan meerdere. Daarom is het voor mij nu niet mogelijk om voor één verhaal 50 000 woorden te schrijven, NANO in combinatie met school is overigens ook niet te doen!

Mijn plan:
Ik schrijf aan mijn verhalen op de momenten dat ik tijd vrij kan maken tussen mijn lesuren en ik houd bij hoeveel woorden ik heb geschreven. Aan het einde van de week geef ik mijn wordcount op en laat ik jullie de zin zien waar ik het meest tevreden mee ben (of als ik een slechte week heb, de meest belachelijke zin die ik heb geschreven). Mijn doel is 500 woorden per dag, dus aan het einde van de maand moet ik een totaal hebben van 15 000 woorden (aka 3500 woorden per week)! Eeeeeep! 

Is this one of those crazy ideas that will never work out? Probably.
Will I still try it? Hell yes!

Heb jij weleens meegedaan met NANO of is dit de eerste keer dat je er van hoort?

P.S. Dit was al weer de laatste post van Blogtober! Hoe vond je het? Vaker doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten