vrijdag 3 oktober 2014

TBR for october

HELLO OCTOBER🍁🍂🌾
Oké, ik weet nog dat ik een paar weken (misschien zelfs maanden) geleden had gezegd dat ik op mijn blog mijn TBR-lijst voor de rest van het jaar zou bijhouden, maar ik ben erachter gekomen dat dat gewoon niet mogelijk is. Er zijn zo veel boeken die ik nog wil lezen en ook al wil de boeken die op die lijst staan nog steeds lezen, er zijn er nog honderden bijgekomen en ik merk dat ik die steeds voorrang blijf geven...

Ik ga vanaf nu proberen (met een grote nadruk op PROBEREN!) iedere maand een losse TBR te posten, zodat je kunt volgen wat ik van plan ben te lezen. Het is natuurlijk dan nog steeds de vraag of ik me er ook werkelijk aan zal houden, maar ja....

Dus bij deze: mijn TBR voor de maand Oktober!

The Maze Runner - James Dashner

Als Thomas wakker wordt in de lift, is het enige wat hij zich nog kan herinneren zijn naam. Hij wordt omringd door vreemdelingen, jongens waarvan hun herinneringen ook verdwenen zijn. Buiten de torenhoge muren van de Glade is een eindeloos en constant veranderend doolhof. Er is maar één weg naar buiten en niemand heeft het er ooit levend vanaf gebracht. Dan is er opeens een meisje. Het eerste meisje ooit. De boodschap die zij met zich meebrengt is vreselijk en alles verandert...

Grave Mercy - Robin LaFevers
9565548

De zeventienjarige Ismae ontsnapt aan het geweld van haar gearrangeerde huwelijk en vlucht naar het klooster van St. Mortain, waar de nonnen nog trouw zijn aan de oude goden. Hier leert ze dat de God van de dood haar heeft gezegend met zijn gaven - en daarmee een gewelddadige toekomst. Als ze ervoor kiest om in het klooster te blijven, zal ze getraind worden om als moordenares voor de dood te gaan werken. Om haar nieuwe leven te claimen, zal ze dat van anderen moeten vernietigen.

Obsidian - Jennifer L. Armentrout
12578077

"Toen we naar West-Virginia verhuisden vlak voor het begin van mijn examenjaar, had ik me al overgegeven aan vreemde accenten, slechte wifi en een heleboel saaie middagen... totdat ik mijn bloedmooie buurjongen zag met zijn lange lichaam en gloeiende groene ogen. Het leven zag er rooskleurig uit.
En toen deed hij zijn mond open.

Daemon is arrogant. Zelfingenomen. We kunnen het niet met elkaar vinden. Helemaal niet eigenlijk. Maar als een vreemdeling me aanvalt en Daemon letterlijk de tijd stil zet met een kleine handbeweging, verandert alles. 

Ik ben verbonden aan de knappe alien die naast me woont. Ja, dat hoorde je goed. Alien! Blijkbaar hebben Daemon en zijn zus een hele melkweg aan vijanden achter zich aan hebben die hun speciale krachten willen stelen. En Daemon's aanraking heeft ervoor gezorgd dat het nu ook mijn vijanden zijn. Het enige wat ik kan doen is wachten totdat mijn alien-mojo verdwijnt..."

The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin
11408650

Mara Dyer denkt dat haar leven niet vreemder kan worden als ze wakker wordt in het ziekenhuis met geen idee hoe ze daar is gekomen.  Ze heeft het mis.

Ze denkt dat er meer achter het ongeluk moet zitten dat zij niet meer kan herinneren en dat haar vrienden het leven heeft gekost, maar haar niets heeft gedaan. Ze heeft gelijk.

Ze gelooft niet dat ze na alles wat ze heeft meegemaakt ooit nog verliefd kan worden. Maar alweer heeft ze het mis.

Between the devil and the deep blue sea - April Genevieve Tucholke
12930909

Er gebeurt nooit iets opwindends in Violet White's slaperige stadje, totdat River West op het toneel verschijnt. Hij huurt het gasthuis achter Violet's riante huis en wanneer er vreemde dingen beginnen te gebeuren, merkt Violet dat ze zich steeds vaker afvraagt wat er gaande is met de jongen in haar achtertuin.

Is hij gewoon een glimlachende leugenaar met mooie ogen en een mysterieus verleden? Of is hij meer dan dat?

Haar grootmoeder heeft haar altijd gewaarschuwd voor de duivel, maar ze heeft nooit gezegd dat hij een donkerharige jongen kan zijn die dutjes doet in de zon, die van koffie houdt, die je kust op het kerkhof, die ervoor zorgt dat je hem terug wilt kussen.

Violet zit al zo ver verstrikt in zijn web, dat ze de dingen niet meer goed ziet. En dat is precies hoe River het graag heeft.

En dat zijn de boeken die ik deze maand wil lezen! Misschien worden het er iets minder, hopelijk iets meer... We shall see!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten