maandag 6 oktober 2014

Brownie in a mug

Ocrobeeeer..*.*
Ik heb een zwakke plek voor chocolade, zoals de meeste vrouwen eigenlijk hebben. Nou probeer ik niet te veel chocolade te eten, omdat het gewoon niet goed voor je is, maar op sommige dagen mislukt mijn voornemen volledig. Vandaag is zo'n dag.

Ik had ineens heel erg zin in chocoladetaart, maar ik had geen zin om uren te gaan bakken voor één stukje taart... Dus ik heb een beetje gegoogled en kwam uiteindelijk op dit recept uit. 

De meesten van jullie zullen er waarschijnlijk wel al een keer van hebben gehoord, waaronder ikzelf, maar nooit had ik er werkelijk over gedacht om het te maken: een brownie in een mok!

 Ziehier, het vijfminuten recept!

Benodigdheden:

- 1 ei
- 4 eetlepels  bloem
- 5 eetlepels suiker
- 3 eetlepels zonnebloemolie
- 3 eetlepels melk
- 2 eetlepels cacaopoeder
- een grote mok

Stap 1
Schep de suiker en de bloem in de mok.

Stap 2
Nu gaan de cacao, het ei, de melk en de olie erbij.

Stap 3
Goed roeren!

Stap 4
Mok in de magnetron op de hoogste stand voor 3 minuten. Haal hem er dan uit en check met een prikkertje of de cake gaar is. Als dit niet het geval is, zet de mok dan nog een paar seconden terug.

Stap 5
Bon appetit!



Heb jij dit recept al eens geprobeerd? Laat het me weten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten